אבנית במים הוא מינוח מטעה היות וניתן להסיק שמקבלים מים עם אבנית ששקעה באופן מובנה כבר ממי הרשת,ובכן ברוב המקרים מקבלים מים רק עם הפוטנציאל והיכולת לגבש אבנית,שהרי אנו מכניסים מים שקופים,צלולים ללא אבנית למיחם ומקבלים אבנית מיד אחרי הרתיחה ובכך נוצר מצב חדש שבו קשיות המים ירד לטובת האבנית ששקעה במיחם.
קיים ערך מאוד לא ברור ב"תקנון בריאות העם",אותו תקנון שקובע את הפרמטרים למי שתייה במדינת ישראל.
הערך המומלץ הינו עד 200 ppm ,על פי ניסיוננו קיימים אזורים מעטים בלבד ,אם בכלל העונים לערך זה,ברוב האזורים ולמעשה בכולם הערכים גבוהים מ 200 ppmואפילו גבוהים מ 400 ppm .
ככל שמתקרבים לאזור הררי ערכי הקשיות עולים,שברור שאקוויפר גב ההר יהיה רווי בקשיות יחסית לאקוויפר החוף שעשיר בעיקר בניטראטים.
האבנית במים חשובה לאיזון המים ודואגת שה-PH יהיה גבוהה ושהמים לא יהיו קורוזיביים וכמובן שהמים לא יהיו חומציים,בנוסף האבנית במים מטיבה עם הבריאות ועל פי מחקרים שומרת על לחץ דם מאוזן,בריאות הלב ומבנה העצמות.
מים עם אבנית הנם מים מאוד נוחים לאיגום,ביקוק ואחזקה,להבדיל ממים רכים שגורמים לתופעת מים האדומים במפגש המים עם צנרת ברזל.
מים רכים חייבים להישמר/לזרום רק בחומרים מתאימים כדוגמת נירוסטה,PVC וכד' שאחרת המים תוקפים כל מה שנקרא בדרכם ובמיוחד ברזל,פליז,נחושת ועוד.
בתהליכי התפלה המים המתקבלים מאוד חומציים על כן כחלק מהתהליך לאיזון ה-PH מרססים את המים לאוויר החופשי והטיפות הזעירות נחשפות לכמות גדולה יותר של חמצן.
לאחר מכן מזרימים את המים דרך פלחי שיש ובמידה והמים עדיין חומציים מוספים סידן על פי הצורך,כמובן שעדיף להוסיף מגנזיום אם כבר לעלות PH אז לפחות מינראל בריא!
יש לזכור שתהליך ההכלרה העלה את ערכי ה-PH היות וכלור הנו חומר מאוד בסיסי הוא גורם לעלייה ניכרת בבסיסיות.
שמירת האיזון של ה-PH חשובה גם לשמירת צלילות המים,נכון שבבריכות שחייה הדבר הרבה יותר רלוונטי,עדיין כאמור גם תקנון בריאות הציבור קבע ערכי מינימום ומקסימום ל-PH ובנוסף גם התקן הישראלי לאיכות המים תקן ת"י 1505/1 בודק כחלק מהפרמטרים אם היה שינוי בערכי ה-PH.
אפרופו בריכות שחייה,חייבים לאזן את המים כך שאם המים חומציים מוסיפים כלור ואם המים בסיסיים מוסיפים חומצת מלח,במקרים קיצוניים של מים חלביים ניתן להוסיף בזהירות "סודה קאוסטית",אני חוזר ומדגיש למטרות של בריכות שחייה ובפרוש לא למטרות של שתיית אדם.
של הגוף.